(Maarn, 32 – 40 uur)
Unieke positie als Directeur van Stichting Handicart; help mee mindervalide golfers te laten golfen. Een afwisselende functie met een grote impact op de sportbeleving van mindervalide golfers.
Bij Stichting Handicart hebben we een mooie missie: ervoor zorgen dat mindervalide golfers in Nederland de golfsport kunnen blijven beoefenen. Dit doen wij al sinds 1986 door het plaatsen van golfkarren op golfbanen in Nederland. Deze kunnen tegen een gereduceerd tarief worden gehuurd door golfers met beperkte mobiliteit. Inmiddels rijden er in Nederland op 170 golfbanen in totaal 1.130 golfkarren die allemaal ter beschikking staan voor onze pashouders. Een uniek concept!
De rol
Als onze nieuwe directeur ben je samen met onze vrijwilligers, het bestuur en het secretariaat verantwoordelijk voor het functioneren van de Stichting. Je richt je op het realiseren van haar doelstellingen en ambities. Je voelt je zo thuis op de golfbaan als in een directiekamer, iemand die de belangen van onze stichting zowel binnen als buiten de golfwereld kan behartigen. Op kantoor werk je samen met 4 directe collega’s en 1 collega op afstand. Maar je bent ook onderweg als ambassadeur van onze stichting en je bezoekt golfbanen, relevante bijeenkomsten en leveranciers. Een afwisselende functie met een grote impact op de sportbeleving van mindervalide golfers.
Werkgebieden
In de rol van directeur ben je de verantwoordelijke op een aantal terreinen. De dagelijkse operationele aansturing valt samen met het voorbereiden en uitwerken van bestuurszaken. Het HR-beleid en de uitvoer hiervan vallen ook binnen deze rol. Daarnaast is het verder optimaliseren van de automatisering een belangrijk onderdeel. De meer commerciële kant van deze functie zit in het zoeken naar de beste oplossingen en het beheersbaar houden van de kosten, maar ook het signaleren en benutten van kansen die de Stichting Handicart verder brengen. Ook worden je creatieve talenten aangesproken bij het werven van fondsen en bij het opzetten van campagnes om donateurs te werven.
Jouw vaardigheden en kwaliteiten
Om bovenstaande goed vorm te geven vragen we het volgende van je:
- Je hebt een oog voor de belangen van alle stakeholders in de golfwereld, uiteraard die van onze pashouders, donateurs, vrijwilligers en natuurlijk ook die van bestuurders en medewerkers van golfverenigingen en golfbaanexploitanten,
- Je bent een pragmatische teamspeler met een natuurlijk overwicht, die vertrouwen weet te wekken en de kracht en professionaliteit van onze medewerkers en vrijwilligers optimaal benut,
- Als tactvol communicator, ben je in staat om de dialoog aan te gaan, belangen tegen elkaar af te wegen en op basis daarvan weloverwogen beslissingen te nemen,
- Je begrijpt bestuurlijke verhoudingen en bent scherp op de bijbehorende interne- en externe rollen en verantwoordelijkheden,
- In je rol als ambassadeur van de stichting enthousiasmeer en stimuleer je de mensen om je heen,
- Je bent flexibel in het omgaan met veranderingen in wet- en regelgeving en je bent in staat deze om te zetten in duidelijke en werkbare regels en procedures.
Ervaring
Je beschikt over een academisch werk- en denkniveau, bestuurlijke ervaring en bewezen leidinggevende kwaliteiten. Je hebt uiteraard goede sociale vaardigheden en ervaring in de omgang met bestuursleden, vrijwilligers en leveranciers. Kennis van- en ervaring met digitalisering, data en informatievoorziening zijn gewenst. Je bent bekend met fondsenwerving en/of vaardigheden in marketing en je bent uiteraard aantoonbaar maatschappelijke betrokken.
Aanbod
De rol van Directeur vullen wij bij voorkeur voor 32 – 40 uur per week in. We werken vanuit ons kantoor in Maarn. We bieden een salaris dat overeenkomt met de zwaarte van de functie. Je krijgt de kans om een wezenlijk verschil te maken in het leven van mindervalide golfers en kunt een betekenisvolle bijdrage leveren aan de golfwereld.
Procedure
Interesse, of meer weten? Dave Stenfert Kroese (directeur) vertelt graag meer over de functie. Hij is bereikbaar via dsk@handicart.nl. Kijk op www.handicart.nl voor de verhalen van deelnemers en de ambities van de stichting. De selectieprocedure bestaat uit een oriënterende kennismaking met de huidige directeur en een tweetal gesprekken met o.a. bestuursleden van de Stichting Handicart. Daarnaast kan een assessment ingezet worden.
Voor het vervullen van deze rol werkt Stichting Handicart samen met Buro Tim. Wij vragen je sollicitatie per e-mail te sturen aan Marjolein Wardekker via Marjolein@burotim.nl. Binnen 2 werkdagen ontvang je een eerste reactie.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.